Nu ska jag berätta historien om de fula makronerna (som blev smarriga bountys):

I måndags skulle jag baka makroner till min kompis födelsedagspresent.
Jag hade hittat kokosmjöl i affären vilken jag var väldigt glad för eftersom jag inte kan äta mandel, och hon är glutenintollerant. Så jag började baka bara för att upptäcka att kokosmjölet sög upp sjukt mycket vätska.
Jag vispade upp dubbelt så mycket mer äggvitor och vispade ner makronsmeten (degen!).
Det blev lite bättre men man kan knappast säga att resultatet såg ut som makroner utan mer nån sorts gryniga kokostoppar.
Men påhittig som jag är, mixade jag ner dessa "kakor" med kokosflingor och lite vatten och vips hade jag en supersmarrig bountyfyllning! Jag rullade små bollar och doppade i choklad och det blev faktiskt grymt bra och smakade överraskande likt originalet.
Tänk vad lite fantasi kan göra!
Så ge aldrig upp era misslyckade bakverk utan var kreativa och nytänkande :)
Kram Karin



Leave a Reply.

    Bloggare

    Vi är Karin och Lisa.
    Vi är glada, galna, gillar att baka, och att skratta.
    Nu ska vi dela med oss av allt vi bakar, och vi hoppas att det blir en underbar läsning för er.
    Puss :)

    Arkiv

    April 2013
    March 2013

    Kategorier

    All
    Böcker