Eftersom det var nobelmiddag idag på tv så blev jag väldigt sugen på efterrätt så jag bestämde mig för att göra bananglass.
Receptet är jätteenkelt och kräver väldigt lite arbete:) och självklart så blir det gott(om man gillar banan).

300g banan skalade
1dl socker
Saft från en liten blodapelsin(citron funkar också)
1dl mjölk
1,5 dl grädde

Mosa bananerna tillsammans med socker och blodapelsinjuice
Tillsätt mjölk och grädde och mixa sedan till en slät smet.
Häll i en glassmaskin och låt den gå ca 40 min.

Om man inte har en glassmaskin så funkar det säkert att lägga den i frysen och röra om då och då men eftersom jag aldrig har gjort glass på det sättet är det nog smart att fråga nån annan.

Tyvärr så blir det ingen bild eftersom glassen redan är uppäten.

Kran Lisa



Leave a Reply.

    Bloggare

    Vi är Karin och Lisa.
    Vi är glada, galna, gillar att baka, och att skratta.
    Nu ska vi dela med oss av allt vi bakar, och vi hoppas att det blir en underbar läsning för er.
    Puss :)

    Arkiv

    April 2013
    March 2013

    Kategorier

    All
    Böcker