Igår bakade jag bakelser med chokladbottnar och kokoskräm. Eftersom jag inte ville använda kanterna till bakelserna skar jag bort dom och använde dom till cakepops. När man gör cakepops tar man överbliven mjuk kaka som man smular ner och blandar upp med lite Philadelphiaost. Sen rullar man bollar som man sätter på grillpinnar och sedan doppar man dom i vit choklad.

Bakelserna som jag gjorde har jag tyvärr ingen bild på och jag kommer inte på vad jag hade i smeten men till krämen hade jag en burk kokosmjölk som jag kokade upp och sen blandade i två uppblötta gelatinblad i. När kokosmjölken hade stelnat en del vispade jag upp 2-3 dl vispgrädde som jag blandade kokosmjölken med. Sen la jag två fyrkantiga kakor med kräm i mellan och dekorerade med choklad och passionsfrukt som tillför lite syrlighet.

Love Lisa



Leave a Reply.

    Bloggare

    Vi är Karin och Lisa.
    Vi är glada, galna, gillar att baka, och att skratta.
    Nu ska vi dela med oss av allt vi bakar, och vi hoppas att det blir en underbar läsning för er.
    Puss :)

    Arkiv

    April 2013
    March 2013

    Kategorier

    All
    Böcker